Citroen CX Limousine Turbo Diesel II

"La Vieille Grande Dame "

Hoofdpagina

De dame kreunt en steunt. Enige investering is nodig om haar weer fit te krijgen. Ze is trouwens uitstekend onderhouden bij de garage Oldenhage waar ze ook is gekocht. De motor op zich kan nog jaren mee. Een kleine opsomming van de extra dingen, behalve de vele extra's in dit model:

    • Handsfree telefooninstallatie met zwanenhals en speaker voor NOKIA 5x,6x en 7x
    • Moderne Radio / Casette met 6p CD wisselaar (achterin) met meedere boxen o.a. 2 Philips 50 watt boxen achterin
    • Originele handleiding, APK tot maart 2001

Maar ook haar makken waar absoluut iets aan gedaan moet worden. De kosten daarvan worden geschat door mijn garage tussen de 3 en de 4000 gulden:

    • Inlassen bodemplaat ter voorkoming doorroesten. (De auto heeft verder weinig roest)
    • Kilometerteller vervangen (sloeg vast voor de tweede keer)
    • En dan zijn er natuurlijk veel kleine dingetjes die je zou kunnen aanpassen maar niet echt nodig zijn:
    • Binnenverlichting en dakbekleding bevestigen
    • Cruisecontrol maken
    • Airco onder druk zetten
    • Hier en daar een controle lampje en 1 wieldop (livo) en wassen natuurlijk.....

Maar dan krijg je ook wel weer wat terug: een unieke auto waarvan er nog maar een paar honderd van in de wereld rijden.

Mijn vraagprijs: FL. 7.400,00

 

 

Type: M25/648 Citroën
Alimentation: turbocompresseur
Distribution par courroie
Cylindrée: 2500 cm3
Puiss. administrative: 7 CV
Alésage X Course: 93 X 92 mm
Puissance: 95 ch
Couple maxi: 22 mkg à 2000 tr/min
Performances sur CX berline:
Vitesse maxi: 176 km/h
400 m DA : 18,7 s
1000 m DA : 35,1 s
0-100 km/h : 13,3 s
Conso. moy : 7,1 l
Années de production: 1983 à 1987.

Les CX Diesel

En principe c'est la CX pour un usage quotidien car économique.
La Diesel atmo est sans intérêt sauf peut-être en 2200 car on en voit plus, la Turbo D de 95 ch est prisée par ceux qui veulent être tranquilles et la Turbo D de 120 ch est très recherchée pour ses performances, mais elle n'est pas fiable, gare aux factures!
Reste le cas de la Limousine qui a une caisse rallongée de Prestige mais une finition plus simple et un moteur D ou TD. Ce modèle difficile à dénicher est très collectionnable.
Comptez donc entre 10 et 20000 Fr pour une TD 95 ch série 1 ou 2 et entre 20 et 30000 Fr pour une 120 ch en bon état et kilométrage raisonnable (<=200.000 Km).

(met dank aan de site "Generation CX")

 

 

Het verhaal

Contact leggen

Het begin | het verhaal | waar leg ik contact